Aktualności

Prognoza rozwoju sektora mediów

 
Picture of Redakcja Aktualności
Prognoza rozwoju sektora mediów
by Redakcja Aktualności - Friday, 16 September 2016, 11:38 AM
 

Wartość polskiego sektora mediów i rozrywki w 2020 r. wyniesie 10,8 mld dol. – wynika z raportu „Perspektywy rozwoju branży rozrywki i mediów w Polsce 2016-2020” (Entertainment and Media Outlook). Eksperci dodatkowo zwracają uwagę, że w 2020 r. wydatki na reklamę internetową w Polsce osiągną poziom wydatków na reklamę telewizyjną. Inne segmenty, takie jak gry wideo i telewizja, również czeka dynamiczny rozwój w kolejnych latach. Sektor rozrywki i mediów, choć bardzo zróżnicowany wewnętrznie, charakteryzuje się stałym i zrównoważonym wzrostem. Kurczenie się niektórych rynków, jak np. prasy drukowanej, współistnieje ze spektakularną ekspansją w innych obszarach (produkcji treści wideo), tworząc w ten sposób zmieniający się na wielu poziomach globalny krajobraz mediów. W 36 z 54 zbadanych przez PwC krajów wydatki na rozrywkę i media rosną szybciej niż PKB, często nawet o ponad 50%.

Do 2020 r. najszybciej w ujęciu globalnym rozwijać się będzie reklama w Internecie – średniorocznie w tempie 11%. Natomiast na drugim miejscu uplasuje się wideo, gdzie na znaczeniu zyskują serwisy streamingowe wideo bez udziału operatorów telewizyjnych (ang. OTT – over the top), tzn. serwisy dostarczające treści filmowe i telewizyjne przez Internet bez potrzeby opłacania abonamentu za telewizję kablową lub satelitarną. Według szacunków ekspertów PwC wartość rynku rozrywki i mediów w Polsce wyniesie w 2020 r. 10,8 mld dol. Dostęp do Internetu będzie stanowić największy segment tego rynku z 24,1% udziałem. Najszybciej w nadchodzących latach będą rozwijały się segmenty rynku związane z technologiami cyfrowymi, w szczególności reklama w Internecie (średniorocznie w tempie 11,2%), dostęp do Internetu (5,8%) oraz gry wideo (6,2%).

Źródło: PwC

Więcej http://www.pwc.pl